ועדת הכספים: התפוצץ המו"מ על פשרה בעניין מע"מ אפס

דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on ועדת הכספים: התפוצץ המו"מ על פשרה בעניין מע"מ אפס
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ימים ארוכים של דיונים על הצעת חוק מע"מ אפס על דירות, כמעט הושגה היום בצהריים פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה על קיצור הליכי העבודה על החוק, כך שמחד האופוזיציה תימנע מהארכת הדיון על מאות ההסתייגויות לחוק שחבריה הגישו ואילו הקואליציה מצדה, תעביר את עיקרי הדיונים וההצבעות על החוק בוועדה רק בתחילת המושב במהלך חודש אוקטובר.

לפי הסכם הפשרה, שכאמור לא הושג, החוק היה אמור להגיע לאישור במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית רק במהלך נובמבר – דצמבר. עוד הוצע, שייבחנו סוגיות מרכזיות המפריעות לאופוזיציה בעניין הצעת החוק וכי יתקיימו דיונים רציניים על עיקריו. המו"מ על הפשרה התקיים בחדרו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי בתיאום עם אנשי האוצר. המו"מ התפוצץ לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה דרשו לפתוח מחדש את הדיון בהצעת החוק, דבר לו התנגדו יו"ר הוועדה סלומינסקי וחברי קואליציה נוספים מכל וכל. לאור-זאת, לעת עתה, חודשו הדיונים על ההסתייגויות לחוק.

עם חידוש הדיונים, מתחוללת סערה כאשר חברי האופוזיציה מנסים למנוע מהיו"ר סלומינסקי לנהל את הדיון ולהצביע על ההסתייגויות לחוק. ח"כ סתיו שפיר דרשה מהיועצים המשפטיים לוועדה לעצור את הדיון, מכיוון שלדבריה "יו"ר הוועדה סלומינסקי מונע ממנה את זכות הדיבור וממשיך בהצבעות על ההסתייגויות". עוד קראה שפיר לעבר סלומינסקי: "אתה מונע קיום דיון רציני בהצעת החוק".

ח"כ משה גפני הביע תרעומת קשה על-כך שבעקבות ניהול המו"מ בחדרו של סלומינסקי, "ח"כ כלשהו מסיעת "יש עתיד" יצא בהודעה כי המו"מ מתקיים מכיוון שהוא, גפני, התעייף מהימשכות הדיונים". גפני עוד: "אני מודיע בזאת כי לא התעייפתי ואני מוכן להמשיך בדיונים הארוכים ככל שיידרש".

מנגד, חברי כנסת מהקואליציה, טענו כי "מי שמונע דיון רציני בהצעת החוק הם דווקא חברי האופוזיציה שלא מאפשרים לקיים את הדיון באופן מסודר".

ח"כ אחמד טיבי החל לדבר בשפה הערבית, זאת לאחר שכבר ביום הדיונים הקודם (ג') עשה זאת ח"כ עיסוואי פריג', מה שהוביל חברי כנסת אחרים מהאופוזיציה, לדרוש לעצור את הדיון ובוודאי שלא להצביע על ההסתייגויות כל עוד לא יתורגמו דבריו לעברית. ח"כ יעקב ליצמן דרש לקיים הצבעה רק לאחר שיידע מה אמר ביחס אליה ח"כ פריג' ואף פנה בעניין לייעוץ המשפטי לכנסת.

לעת עתה, נמשך הפיליבסטר של האופוזיציה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבל שזה באלול, היינו קונים כרטיסים…(אבי בלום)